tirsdag 2. august 2011

Juli

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind".
- Dr. Seuss

Jeg er litt tom for ord om dagen. Ikke fordi det ikke skjer ting, ikke fordi jeg ikke føler, er, har og alt det der. Jeg har bare ikke hatt hverken lyst eller ork til å blogge. Men jeg vil gjerne holde ved månedsoppdateringene iallfall ut året, så her, en kort oppdatering av juli:

POSITIVT: Jeg føler at det skjer n-o-e inni meg, noe som jeg velger å tolke positivt. Det er forts tunge dager, og det går opp og ned med spisingen, men jeg roter ikke med mat HVER DAG. Jeg har tro og håp om at jeg er på vei mot noe bedre. Jeg hadde tidenes sammenbrudd i juni, og velger å tro det er noe sant i "det må bli verre før det kan bli bedre". Kanskje det er nettopp det som har skjedd nå.
Ellers: Blekk! Endelig ferdig med både blomstene og snømannen (for nå, haha). Utepils og middag på Teddy's i Oslo sammen med kjæresten, på en av årets få virkelig nydelige sommerdager. Feiring av kjærestens bursdag, skikkelig koselig kveld med middagsbesøk av barna hans. Kanotur på Harestuvannet, og påfølgende middag sammen med kjæresten. Og det alleraller største høydepunktet: OSLO SUSCON! <3 Det ble den mest fantastiske helgen på veldig lenge, og jeg gleder meg allerede til neste år. Jeg lever for dette.

NEGATIVT: Det har vært en del vondt hjemme, jeg har hatt et mindre sammenbrudd og ellers litt annet å stri med. Orker ikke utdype, (det er det heller ingen grunn til).


MÅNEDENS FAVORITTER:

TV: Har jeg sett tv i det hele tatt i juli? Det må jeg jo, men jeg aner ikke hva.

FILM: Hanna. Mye bedre enn jeg hadde trodd! Blir en del av dvd-samlingen etterhvert, utvilsomt.

LESESTOFF: Har ikke lest i nærheten så mye som jeg har hatt lyst til, men litt blaing i den siste Harry Potter har det blitt.

SANG: DENNE. <3


Til sist. 
Jeg skal på søsterferie til Santorini (Hellas) i september. Gleder meg! 

Og jeg har egentlig lyst til å skrive noe om terroren i Oslo og på Utøya, men også der føler jeg meg litt tom for ord. Jeg sier likevel dette. Det spiller ingen rolle hvilke motiver man har, det spiller ingen rolle at man brenner for en sak, ønsker samfunnsendringer osv. Å drepe BARN og UNGDOM er så feigt at jeg finner faen ikke ord for det. La aldri dette mennesket få bevege seg fritt blandt resten av verden noensinne igjen.


2 kommentarer: