fredag 28. desember 2012

Ærlighet - mot - offervilje

Jeg ønsker fremgang. Følelsen av å bevege meg fremover. Jeg er lei av å stå stille. Jeg har stått stille de siste 5, snart 6 årene (utskrivelse fra Reinsvoll første gang, mars 2007). Strengt tatt har jeg vel stått stille de siste 29, snart 30 årene (kom til verden, 19/8/1983).

Jeg ønsker meg
ærlighet
mot
offervilje
.

Ærlighet: fordi det er det eneste som virkelig betyr noe.

Mot: mot til å leve, mot til å tørre trosse egen frykt, mot til å stå i det og fortsette selv om alt tilsier at jeg ikke kan en dritt.

Offervilje: vilje til å ofre dette livet for noe bedre. Det er trygt å være her, trygt å være deprimert og alltid ha det å unnskylde seg med. Men jeg ønsker noe bedre. Ikke et nytt og bedre liv, men vilje, styrke og mot til å gjøre dette livet jeg har til det beste livet jeg kan leve.

1 kommentar: