søndag 24. april 2011

En liten påminnelse til meg selv

Håret mitt. Jeg hater det, virkelig. I utgangspunktet er jeg fornøyd med frisyren jeg har for tiden, men selve håret... Det er tynt og stygt, og sikkert tørt og
slitt. Og jeg ser helt latterlig ut, uansett hva jeg prøver på.

Øyenbrynene mine. Uansett hva jeg prøver gjøre med de, nappe og forme de, så ser de OK ut noen dager, og deretter smalner de til og det ser bare helt for jævlig ut. Og NEI. Sminke funker ikke, det har samme effekt. Det ser OK ut en stund, deretter blir brynene smalere og jeg blir bare enda styggere.

Den lille røde flekken ved høyre øye. HVA FAEN. Hvorfor!?!?! Hvorfor meg for faen.

Nesen. OFF. Den er stor. Skjev. Potetnese, big time.

Munnen. Den er liten. Smale lepper. Ser jo jævlig bra ut i et tryne som overgår Lille Trilles ansikt.

Tennene. Skjeve, med typ "hesteform" (jeg vet hva jeg mener med det), misfargede og flere av de har skallet av litt.

Ansiktet mitt. Det er capital R capital U -NDT. Ingen definerte kinnben, ingen definert hake. Bare massevis av stygge fregner, som gir et aldri så lite rødskjær. Og masse ansiktshår. MMM. Sex-ey.

Jeg har unormalt brede skuldre.
Jeg har unormalt lange armer. For ikke å snakke om gammeldamesyndromet de er smittet av.
Brystene trenger et alvolrig LØFT. I tillegg er de fulle av strekkmerker.
Magen er STOOOOR. Og den blir faen ikke flat, uansett hvor lite jeg veier.
Lårene er enorme. Det er helt pinlig. I tillegg er også de fulle av strekkmerker, det er hoftene også. NEI, man trenger ikke å ha vært gravid for å få de, det holder å ha vært feit(ere). Hadde vært fint om ukebladene og alle andre pålitelige kilder hadde informert om det når jeg var 15, 16, 17! Istedet for å underbygge, og la følelsen av å være unormal og en forbanna freak vokse seg stor og sterk.
Og hvis lårene er enorme... Så er leggene hinsides. Jeg tar termen tykkelegger til et HELT annet nivå.
Føttene... Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg hater de. De har gitt meg selvmordstanker mange ganger. Og nei, det er ikke en overdrivelse.

Jeg kan også legge til:
Underlivet (uten at jeg vil utdype det mer, men det er en av operasjonene jeg trenger).
Kroppshår.

Og bare så det er fullstendig klart:
- SOMMER
- KJÆRLIGHET
- SEX
- FINE KLÆR (typ; kjoler, skjørt)
- BADING

... Det er for de pene menneskene. De slanke menneskene. De perfekte menneskene.

Vi andre,
vi kan gjøre det beste ut av det,
gjøre livene våre så meningsfulle som mulig,
men vi må alltid leve med tårer i øynene og blødene hjerter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar