søndag 3. juni 2012

Mai

Månedens stikkord: 
Sorg
Kjærlighet


( Mai måned har vært en fryktelig rar måned. Jeg har opplevd noe jeg aldri i min villeste fantasi ville tro skulle skje meg; nemlig å våkne av at Sognepresten banker på døren med nyhet om at min samboers bror er funnet død. Jeg har opplevd å kjenne en enorm sorg over en person jeg dessverre aldri fikk lov å bli ordentlig kjent med. Jeg har opplevd å føle meg nærmere kjæresten min enn noen gang før, og til tross for mange tøffe tak gjennom 4 år, så er vi her fortsatt - sammen, og sterkere enn tidligere. Jeg er veldig glad i deg, selv om jeg noen ganger blir sliten av å være to. Jeg prøver å gjøre meg ferdig med å hate de som ikke egentlig fortjener det, jeg vil videre, opp og frem. Fremtiden er usikker, men ønsket om å dø har falmet. Nå håper jeg på en fin sommer, der jeg kan bygge meg sterkere, og klar til å ta fatt på hva enn livet måtte by på når høsten setter inn.)



























Det har handlet mye - og mest - om R denne måneden, naturlig nok. 
Jeg orker rett og slett ikke ramse opp alt jeg (vi) har gjort i  forhold til dødsfallet hans, men jeg nevner: legge ned blomster og tenne lys der han ble funnet, 
se han i kisten, 
besøke leiligheten hans, 
bisettelsen. 

Hvil i fred, kjære deg! 
Jeg håper du levde det livet du selv ønsket.
<3

Det har skjedd noen fine ting også.

I mai har jeg:

- begynt på tatoveringen av min elskede og høyt savnede Ronja
- tilbrakt noen fine timer sammen med verdens fineste Marita
- feiret en fin og rolig 17.mai sammen med min lille familie
- klippet håret og blitt greit fornøyd (men jeg skal forbedre det så snart råda er der)
- fått noen fine komplimenter som jeg gjemmer i mitt hjerte
- grillet sammen med samboeren og barna
- begynt å planlegge tur til Kroatia i slutten av juni
- startet på Fluenes Herre, som har stått i bokhylla siden... Noen år tilbake. Kremt
- sovet over i Høna hos besteste beste
- endelig hengt i kroker igjen! <3<3<3
- laget bursdagskake til verdens beste gullklumper (den ble tilogmed ikke så verst)
- feiret gebursdagen til Bjørnar & Birgit, hurra!!! (4 år allerede, hvor ble tiden av?)

4 kommentarer:

  1. så trist å høre om dødsfallet til "svigerbroren" din:( Men det virker som om du har gjort mange fine ting også<3 Tatoveringen blir jo kjempefin og jeg synes det er en så fin måte å minnes Ronjapus. Kattene dine er så søte og du er superfin i krokene! :D <3

    SvarSlett
  2. Ja, det er veldig, veldig trist... Det har skjedd så mange vonde ting allerede i år, så jeg tror jeg har blitt skikkelig sta - derfor har jeg på en eller annen måte klart å få til fine ting også :) Jeg gleder meg til tatoveringen blir ferdig, tror ikke jeg kan bli mer fornøyd! Jeg elsker kattene mine som folk elsker barna sine, så det er veldig naturlig for meg å minnes henne slik <3 Tusen takk! Kroker kan gjøre enhver person fin ;) Og jeg er helt enig i at pusene mine er søte, hihi :D <3

    SvarSlett
  3. Veldig trist å høre om dødsfallet.. Det er godt at man kan være sammen og finne trøst og styrke..

    Må også si, herregud så nydelig du er! Og helt fantastiske bilder av deg og krokene, wow!

    Håper du får en flott sommer med påfyll og glede!

    SvarSlett
  4. Noen ting skulle man ønske seg ugjort, uskjedd, men jeg begynner å tro at det kan (med vekt på KAN), skje positive ting ut fra ting som er vonde. Som at jeg føler meg mye nærmere samboeren min nå, etter dødsfallet til broren hans. Og ikke minst at jeg fikk en liten vekker: livet er faktisk jævlig kort. Man må leve mens man er her, man har hele evigheten på å være død.

    Du gjør meg jo rent flau! Tusen takk, Lise <3 Du skulle visst hvor nydelig du selv er. Og som sagt over, kroker kan få enhver til å være fin, og gi fantastiske bilder :)

    Takk! Jeg håper det samme for deg, virkelig <3

    SvarSlett