søndag 22. mai 2011

I wanna be so skinny that I rot from view





"Twiggy (born Lesley Hornby; 19 September 1949) is an English model, actress, and singer, now also known by her married name of Twiggy Lawson. At 16, she became the first prominent British teenage model. She was known for her androgynous looks, large eyes, long eyelashes, thin build, and short hair.




Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes hun er fin. Og JA, det er akkurat slik jeg vil være også! Altså, dvs. Det er fordi jeg har erfart, at det er jo tynnere jeg blir, jo mindre stygg føler jeg meg, som summasumarum betyr at jeg føler meg bedre. I forhold til høyden min er det ingenting galt med vekten jeg har nå (hvis man stoler på BMI og sånt), men jeg føler meg noe så inni helvete stygg! (Jeg ER SÅ INNI HELVETE STYGG). Jeg kan ikke ha denne vekten og føle meg vel. Virkelig ikke. Jeg er ikke den som synes at SYK er VAKKER, bare for min egen del isåfall. Ikke det at jeg noensinne kommer til å anse meg selv som vakker, men you get the point. Og ja, jeg synes fremhevede kraveben er noe av det fineste som finnes. F.eks.




Gode grunner til å slutte være spiseforstyrret, og å nå målet mitt på 57 kg:

  1. Jeg går alltid litt/mye opp i vekt når jeg er inne i mine spiseforstyrrede perioder. Jojo-vekt er ikke sunt eller bra for kroppen
  2. Jeg blir UTROLIG deprimert i disse periodene, fordi jeg føler meg ekstra stygg og verdiløs
  3. Hovent ansikt (ansiktet mitt er rundt nok som det er, thank you very much)
  4. Strekkmerkene synes å bli sterkere når jeg går opp i vekt
  5. PENGER! Det koster å være bulimispiseforstyrret, og det er 1000 andre ting jeg heller vil bruke penger på enn denne psykdommen
  6. Jeg blir veldig sliten når det står på som verst, det tar på kroppen å hele tiden tvinge seg selv til å kaste opp
  7. Mitt største ønske (ett av de), er å være sunn og frisk, og ha en aktiv livsstil
  8. Tennene. Jeg har allerede store komplekser for tanngarden. Stadig oppkast kan gi alvorlige tannproblemer
  9. Klær, sko, hår, sminke. Når jeg er spiseforstyrret orker jeg rett og slett ikke bruke tid på dette. Det blir typ slik, "er jeg stygg og feit kan jeg like godt kjøre løpet fullt ut og være gjennomført stygg". Interessen er uansett ikke den største når det kommer til disse tingene, men fordi jeg er over gjennomsnittet opptatt av utseendet blir det likevel viktig
  10. Når jeg har nådd målet mitt på 57 kg kan jeg gjøre de tingene jeg ikke kan nå, som henge resurrection, bade, kjøpe hvilke som helst klær osv osv osv

(Og skulle ikke dette være gode nok grunner, viser bildet over noen som virkelig er det). 

5 kommentarer: