søndag 1. mai 2011

April

"To tunger har mitt hjerte. To viljer har mitt sinn. Jeg elsker deg bestandig, og jeg blir aldri din".
- Inger Hagerup

Jeg vet ærlig talt ikke helt hvor jeg skal begynne. Om jeg trodde mars var en elendig måned, var det enda godt jeg ikke visste hva april hadde i vente. Takk og farvel, april 2011! Gudskjelov skal vi to aldri møtes igjen.

Positivt: Å være sammen med verdens fineste StineSchmy igjen. Lørdag 9.april var vi på Kaizers Orchestra-konsert i Oslo Spektrum, Stine ble med hjem til meg og sov over. STAS. (Og jeg håper du hadde det iallfall halvparten så fint som jeg hadde det!). Jeg og samboeren var ute og spiste middag sammen hele TO ganger! Pluss at vi var på kino en gang også. (Filmen var egentlig ganske kjedelig, men det er alltid fint å finne på ting sammen med deg. Uansett). Påske. Jeg er veldig glad i høytidene!

Negativt: I fare for å gjenta meg selv... ALT ANNET. Jeg har vært virkelig dårlig denne måneden. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av det. Ingenting gir meg livslyst, alt føles som slit og ork. Alt føles umulig. Tilogmed drømmer og ønsker føles håpløse, for når skal jeg få til det? Når skal jeg få råd? Osvosv. Jeg har ikke klart å stille opp til avtaler, nesten i det hele tatt. Og vekta øker i takt med temperaturen og bladene som spretter frem på trærne. FAENIHÆLVETE. Jeg må også dra frem påske som en negativ ting. For ja, jeg elsker høyitder, men. Et stort MEN. Høytider = mye kos, i form av TING Å STAPPE I BRØDHØLET. Og neida, påske kan sikkert ikke sammenlignes med jul, men det er en vanskelig tid å være spiseforstyrret på det også. Det bugner i butikker, av påskesjokolade og påskemarsipan og påskeditt og påskedatt. Jeg kunne sikkert klare styre unna, men hvordan forklarer man for familien at man ikke kan unne seg litt kos når det er høytid? Dette er et kjempedilemma for meg.

MÅNEDENS FAVORITTER:

TV: Dexter, Dexter og atter Dexter. Men, uæææ, nå har jeg sett ferdig sesong 3 også! Og sesong 4 er bare i importutgave på Platekompaniet, og den er schwinedyr. Takket være påske kan jeg også legge til påskekrim! Med Poirot som det absolutte høydepunkt. Jeg elsker den mannen ca like mye som Dexter.

FILM: Jeg har faktisk ingenting å komme med her. Jeg har vært så dårlig at jeg bare har kommet meg på kino en gang denne måneden, og den filmen (World Invasion: Battle Los Angeles), kan beskrives slik. Fort sett. Fort GLEMT. Jeg fikk med meg The Wrestler på tv igår, da. Den filmen = ELSK. Og fredag koste jeg meg med A Perfect World på dvd. Ingen nye favoritter med andre ord, men gamle favoritter er også BRA!

LESESTOFF: Jeg har faktisk lest masse! (Til meg å være). Det kan jeg legge til under punktet "positivt". Gjorde meg ferdig med Den Uskyldige av Harlan Coben, og er halvveis i Tilgi Meg av samme mann. Han svikter aldri!

SANG: Apropos gamle favoritter, på tampen av måneden fikk jeg litt dilla på The Youth of the Nation av P.O.D.

Final words. Jeg innrømmer at jeg har vært veldig selvopptatt denne måneden (det er det depresjon gjør med en). Det jeg dog kan si, er at jeg gremmes, virkelig gremmes over menneskeheten. Nå når snøen har smeltet får man virkelig øynene opp for hva slags griser folk faktisk er! Og det er ikke bare barn og unge, det er også voksne mennesker som forsøpler og gjør omgivelsene stygge. SKAM DERE!!! - Om det ikke plager dere at det ser helt forjævlig ut, hva med å bry seg en halv gang om naturen? Hva med alle dyr og insekter som kan skade seg fordi DU er en dum, tankeløs dritt? Jeg sier som Blekkulf: BRUK HODET! Vi har bare en klode.
Dessuten er jeg lei folk som snylter på andre og utnytter deres sorg, savn og kjærlighet. God nok når dere trenger noe, men aldri ellers. Dere kan skamme dere litt dere også.
Og sist, men ikke minst. Jeg kunne ikke gitt mer blanke i han derre og hu derre som giftet seg i England. Avskaff monarkiet en gang for alle! Det er bare et forferdelig gufs fra fortiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar