torsdag 8. mars 2012

That is the question

Jeg er lei av å være trist. Jeg er lei av å kjenne sorgen tynge hjertet. Jeg er lei av å sjelden eller aldri ha noe positivt å komme med. Derfor lar jeg meg inspirere av noen av bloggene jeg har vært innom den siste tiden, senest Lindasøte, og besvarer noen spørsmål. Jeg kommer aldri til å ha nok lesere til å gidde ydmyke meg selv ved å utlyse spørsmålsrunde, men det er artig med spørsmål, so here goes:


1. Favorittplasser?
Osjlooo. Månefisken. Hjemme. Skogen. Barndomsstedet.

2. Favorittfarge?
Svart, grå, rød, knallgrønn og gul (men ikke pastell! Ingenting som er lyse-et-eller-annet er fint)


3. Samler du på noe?
Jeg samler på kinobilletter! Det er geeksamlingen. Også pleier jeg samle på div billetter, restaurantregninger o.l fra reiser. Jeg og samboeren samler på restaurantregninger fra de gangene vi er ute og spiser. Ellers går det i alminnelige ting som serier på dvd og øresmykker.


4. Favorittblomst?
Forglemmegei. Løvetann. Markblomster generelt.



5. Favorittlukt?
Jul! Nykokt kaffe, trøtt pusekatt, hest, skogen etter et regnskyll om sommeren, sjokolade. Nybakt brød. The Olive Branch. Tatoveringsstudioer. Og lukten av blod når man får aftercare etter en suspension.


6. Hvilket land var det siste du besøkte, utenom Norge?
Jeg antar det blir riktig å si Hellas. (Ferietur til Santorini i september ifjor).


7. Den første tingen du tenker på når jeg sier "rød"?
Juuuul. Og blod.

8. Hvilken radiostasjon hørte du på senest?
Tror faktisk det kan ha vært P1. Jeg hører a_l_d_r_i på radio, men forrige fredag når vi skulle kjøre barna til samboeren til Gardermoen, endte vi opp med å høre grytidligmorgenradio.


9. Hva liker du best i leiligheten din?
Pusekattene. Sofaen er dødskul, hvis man ser bort fra at de førnevnte pusekattene har brukt den som klorepute i 3,5 år. Heh. Dessuten har vi fin utsikt.


10. Om du kunne fly, hvor ville du fløyet først?
Til et annet liv? Eventuelt kunne jeg sikkert nøye meg med en flaksetur over Atlanteren til en eller annen by i o-du-store-Amerika.


11. Hvor mange blogger leser du fast?
Åherregud, tror jeg telte at jeg følger nesten 30 på Bloglovin. Men noen av de oppdaterer sjelden, pluss at jeg ikke leser aaaaalle disse like omhyggelig.


12. Sover du på en spesiell måte?
Jeg sover ofte med tre stykk katt i senga. (Hva skal jeg gjøre, kick'em out? No can do).



13. Siste person du ringte til?
Han mannen. Som bor i den samme leiligheten som meg selv.


14. Hvilken by er den fineste du vet?
Oslo! Jeg elsker Oslo. Men, kan legge til Paris (hadde jeg vært tøff skulle jeg bosatt meg her en periode), Nashville, Las Vegas og San Francisco.



15. Hva heter filmen du sist så på kino?
Å, LOL. Jeg husker faktisk ikke (gidder ikke sjekke billettene nuh), men en eller annen film jeg ikke likte noe spes. Har ikke vært på kino på et halvt år ca. Jeg pleier vanligvis ligge på et snitt på 2 kinofilmer i måneden.


16. Hva ser du om du ser til høyre?
Grua by night. Har visst glemt å lukke persiennene.


17. Hva gjør deg glad akkurat nå?
Hm. At det er helg. I helga skal jeg besøke min mor, og søster som kommer oppover til Hadeland.


18. Hva slags vær er det hos deg akkurat nå?
Ø. Det er kvelden. Det er mørkt. Sånn vær.


19. Hva var det siste du spiste?
Wok, baby.


20. Hva liker du best med deg selv?
Tatoveringene og cuttingene mine. Suspensionarrene, og de stooore ørene.



21. Hvilke land har du vært i? 
England, Skottland, Wales, Italia, Sverige, Finland, USA, Frankrike og Hellas.


22. Det siste du kjøpte?
En stor flaske Cola, Tine Sjokomelk (de små), Luksusmiks, fyrstikker og lightere (til samboeren) på Kiwi.


23. Hva stod det på den siste sms'en du fikk?
"Hei på dg! Er innom m en god klem<3" - Rakelfine


24. Hvem fikk du en klem av sist?
Bjørnar. Men jeg fikk den ikke, jeg stjal den.


25. Hva er du flink til?
Høhø. Jeg har stålkontroll på penger/pengebruk, og jeg har god orden.


26. Siste to bøker du leste?
Det tror jeg faktisk må ha vært Julemysteriet av Jostein Gaarder, og The Deathly Hallows (Harry Potter) av J.K. Rowling. Holder på med Hold Tett av Harlan Coben nå om dagen. Leselysten min går veldig i perioder, pga dårlig konsentrasjon. Men jeg elsker bøker, og burde sannsynligvis vært bibliotekar.


27. Hva lengter du mest etter akkurat nå?
Bedre dager. Livslyst. Livsgnist. Livshåp. Livsglede. Og å henge i kroker igjen.

28. Hva har du som ringelyd på mobilen?
Hvis mobilen min IKKE er satt på lydløs/vibrasjon har det skjedd en kjempefeil.


29. Favorittfilmkarakter?
Mickey Rourke som Randy "The Ram" Robinson i The Wrestler. Så kan jeg også legge til Owen Wilson som Francis Whitman i The Darjeeling Limited, Jeff Bridges som Bad Blake i Crazy Heart, Jake Gyllenhall i Donnie Darko og James Stewart som George Bailey i It's a Wonderful Life. Dessuten elsker jeg Bryan Cranston aka Walter White i Breaking Bad, selv om det er en TV-serie. Edit: Okei, okei. Jeg ser myyyyye film, så det måtte selvsagt dukke opp et par favoritter til: John Malkovich aka Cyrus "The Virus" Grissom in my all time favorite Con Air <3<3<3, og stort sett alle filmkarakterer Danny Trejo gjør.



30. Hva er viktigst for deg?
Fine mennesker, dyr, suspension. Finne ro til å leve, oppnå det som for meg kan kalles et godt liv. Og, den kroppsfikserte i meg må dessverre også legge til; å gå ned i vekt og å få en kropp jeg kan leve med.

4 kommentarer:

  1. Elsker fregnene dine!! Kjempesøte:) Vil også ha!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan godt få mine, altså.
      Men tusen takk for veldig hyggelig kommentar! :)

      Slett