fredag 2. mars 2012

Baby B


Baby B

født: 2.mars 2012
død: 2.mars 2012

I mor Birgits liv gav du meg håp og glede. 
Jeg har ventet sånn på deg, men du fikk ikke lov til å leve. 
Og Birgit fikk ikke lov til å være mamma. 
Det var bare deg i den lille magen hennes.
Jeg har elsket deg fra jeg forstod du var et liv,
og sorgen jeg føler nå er altfor stor - vond - uhåndterlig - uoverkommelig.
Jeg håper våren kommer raskt, 
så jeg får gi deg en verdig begravelse.
Det føltes helt forferdelig å legge deg i en eske i fryseren,
selv om jeg bredte en liten klut rundt deg - er jeg redd du fryser.
Men kroppen din var allerede så kald.

Hva er meningen med dette?
Jeg forstår nå, en gang for alle, at jeg skal straffes til det tar livet av meg:
Men hvorfor måtte det gå utover uskyldig liv?
Hvorfor måtte det gå utover Birgit?
Jeg vet hun ville blitt verdens beste mamma,
og Bjørnar ville blitt verdens beste onkel.
Det finnes ingen mening med dette.
Jeg vet ikke om jeg klarer bære mer smerte nå.
Fra en ørliten gnist av håp, bygget opp rundt livet som vi ventet på, til ønsket om å dø:
in the blink of an eye.

2 kommentarer: