onsdag 29. februar 2012

Februar

Månedens stikkord:
Sorg
Fornektelse
Starting all over - again















I februar har jeg:

- Opplevd den største sorgen, men hatt problemer med å akseptere tapet
- Innsett at det er kort vei mellom tårer og smil: Birgit har kattunger i magen, for sure!
- Sett ferdig sesong 2 av Breaking Bad og sesong 4 av Dexter, og oppdaget til min forferdelse at det er aaaltfor lenge til jeg kan kjøpe de neste sesongene (BUMMER)
- Feiret Fastelavensøndag én uke på etterskudd
- Hatt gleden (...) av å bli kjent med barnesykdom i voksen alder
- Bestilt time til tatovering
- Farget håret med rød henna, og syntes det ble et ganske morsomt resultat
- Kjøpt Converse-sko på nett
- Lest mer enn på lenge (fortsatt Harlan Coben, Hold Tett)
- Forstått, en gang for alle (håper og tror jeg), at hatet er mye mer rettet mot meg selv og et samfunn som er helt på trynet (det er ikke deg, det er ikke du som er feil, men verden vi lever i - du er faktisk ganske okei. Men det vet jeg egentlig, og jeg har visst det hele tiden. Det er bare så lett å glemme)
- Bestemt meg for at jeg aldri mer skal grue meg til vår og sommer igjen så lenge jeg lever; og med det begynt å ta tak i spiseproblemene, og jobbet mot å få gode rutiner med spising og trening igjen
- Så smått begynt å plukke opp bitene av livet igjen: jeg kan ikke dø uten å ha levd først, eller i det minste gitt det et skikkelig forsøk
- Oppdaget den nye God Morgen'en med gresk yoghurt (MM! Minner fra Santorini ifjor høst)
- Tyvstartet påskefeiringen og spist Freia fylte påskeegg (but only once)
- Tatt opp igjen gode rutiner med LUSHing (hihi)
- Hatt lite lyst til å skrive og blogge, da det har føltes som om ordene sitter fast i hjertet
- Startet med Omega3
- Fått lyst til å klippe håret kort (vurderes på det sterkeste)
- Begynt å glede meg til påske (krim, krim og mere krim!)


"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be".
- Douglas Adams

8 kommentarer:

  1. <3 !

    Vil dette si at du kommer på temakveld hos Håvve i morgen?

    SvarSlett
  2. Ååå, ikke heeelt klar for det - det blir litt for intimt første gangen jeg skal møte folk igjen etter et halvt år. Dessuten ville det føles som jeg kommer uinvitert. PLUSS, barna reiser igjen grytidlig fredag morgen så jeg føler jeg må være sammen med de siste kvelden! (Men fint hvis det blir sendt ut referat... Hvis du kan minne noen på det?)

    <3<3

    SvarSlett
  3. Masse positivt, jo! Det liker vi :*

    (Er det Ivar på toppen?)

    <3 (Alltid!!) <3

    SvarSlett
  4. Ja, det hjelper litt å lage en liten oppsummering av måneden - da ser man at det faktisk er litt av hvert, ikke bare galt hele veien (for det er jo ofte den følelsen som er gjennomtrengende) :)

    (Haha, jepp, det er Ivar! Som også har fått kallenavnene Spøkelseskladden - når han lukker øynene er han KØLSVART uten nyanser, og Demonen - han kan være litt ustabil/skummel/usikker)

    <3 (AlwaysAlways) <:*3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke dumt, ikke dumt. Likte sitatet på slutten óg, forresten!

      (Kanskje det går seg til? Hihi. Puuuusene<3)

      <<:*33

      Slett
    2. Når jeg ble skrevet ut i 2007 (herregud, jeg har 5 års-jubileum med adresse Grua i disse tider), hadde jeg oppfølging av psykepleier en periode. Hun foreslo å skrive opp hva man gjorde hver dag, så fikk man bedre oversikt over gode og dårlige dager - og man kunne ende opp med å bli overrasket :)

      Mhm, jeg liker også sitatet godt!

      (Jooo... Men han er en tøff nøtt å knekke. Ikke som Gudrun, eller Marius - som var den første fostersønnen vår, eller Lucy - nabokatten som flyttet. Kattesentral, vi? Høøø? Haha :D <3)

      <<:*33

      Slett
  5. Det kaaan jo være lurt, men tror ikke jeg skal hive meg på den bølgen. Blir nok ensformig :P
    (Hvorfor stoppet oppfølgingen der?)

    Kattesentral! ALDRI. Hihi ;)

    :**

    SvarSlett
  6. Jo, men det kan likevel ha noe for seg :)
    (Fordi jeg ikke orket å føle meg tilbakestående som måtte ha følge osv, så jeg gjorde det "slutt" selv. Jeg følte det nedverdigende? På toppen av depresjoner og sånn så passet det meg dårlig. - Men du må ikke få ideér nå av mine rare tanker!)

    :DD
    :**

    SvarSlett