mandag 21. november 2011

Every Monday morning comes

Og hver mandag morgen, forsvinner den lille, gode følelsen jeg klarte bygge meg opp iløpet av helgen. Alle gode intensjoner, hei og hade. Depresjonståka (som jeg liker å kalle det) ligger tykk rundt hodet mitt og kroppen min, og at vekta idag ropte et så skremmende høyt tall, som jeg normalt ville fått fullstendig panikkanfall over, ikke skremte meg NOK... Det, DET er et skikkelig dårlig tegn. Det verste tegnet. For depresjonen har alltid kommet etter sf, ikke omvendt. Hvis det gir noen mening. Sf først, så depresjon. Jeg har ikke lyst til å måtte slanke meg NÅ, nå i desember. Hvor tragisk er det! Men hvis jeg ikke gjør noe, et-eller-annet, kan jeg si takk og adjø 1.januar. For julen blir vanskelig nok, med alt som forventes av kos og mat, og null selvbeherskelse on my part. Jeg holder ikke ut denne kroppen mer, ikke et jævla sekund.




Bilder fra kjærestetur til Paris, i november ifjor. Jeg kan ikke helt skjønne at det er over ett år siden vi reiste og kom hjem. Jeg tenker tilbake, og jeg kan ikke fatte og tro jeg har fått lov til å besøke denne byen! Det har vært min store drøm helt siden jeg var liten, og var kjempebegeistert for "Helene og Gutta", haha. Nå, midt oppi alt det vonde, skulle jeg ønske jeg bare kunne pakke kofferten igjen og dra tilbake. Vi var der bare noen dager, men jeg har vært forelsket siden jeg var 10 år. Aller helst skulle jeg ønske jeg kunne bo der, iallfall i noen år.

Eiffeltårnet, by day.

Eiffeltårnet, by night. <3

Fine kvakkene.

Langs Seinen.


Utsikt fra Eiffeltårnet.

Mmm, cappuccino.

Det var massemasse ravner i Paris! Det passer bra, de er sorte, like sorte som sjelen min.

Kirke som jeg ikke vet hva heter. Men den er vakker!

Louvre.

Louvre.

Mona Lisa smile.

Triumfbuen.

Detalj på en fontene, på vei til Notre Dame.

Notre Dame. <3

Mer Notre Dame...

Og litt til Notre Dame.

Sacre Coeur.

Julebutikk! Iiihihi <3

Jeg husker ikke hva kjæresten kalte dette området, men det er en lang passasje med masse butikker og spisesteder.

Jeg er ikke så glad i alkohol, og iallfall ikke vin... Men, when in France, eller hva?

(Noen av bildene er superdårlige, men jeg tar virkelig elendige bilder når jeg er sammen med andre... Jeg mister ro og konsentrasjon. Kjempebra kvalitet å ha).





"I've seen you, beauty, and you belong to me now, whoever you are waiting for and if I never see you again, I thought. You belong to me and all Paris belongs to me and I belong to this notebook and this pencil".
- Ernest Hemingway





"I'll never forget how the depression and loneliness felt good and bad at the same time. Still does".
- Henry Rollins
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar