onsdag 30. november 2011

Oktober og November

"When you're different, sometimes you don't see the millions of people who accept you for what you are. All you notice is the person who doesn't".
- Jodi Picoult



Dette har uten tvil vært den tyngste høsten min på så lenge jeg kan huske. Jeg har veltet meg i depresjon og selvmordstanker, og jeg har latt spiseforstyrrelsen få fritt spillerom. Jeg har rett og slett ikke brydd meg det døyt.  Jeg har ikke hatt lyst til å se folk. Jeg orker ikke være på Facebook. Jeg orket i en kort periode ikke ha bloggen engang. Det eneste jeg har orket og villet, er å være hjemme. Hjemme, hjemme, hjemme. Og spise og spy. Og dø. Men tankene om å dø har det med å bli med just det. Tanker. Jeg er så jævla feig. Dessuten hvisker samvittigheten min at jeg ikke kan gjennomføre det. Men jeg er sliten. Så inni helvete sliten. Og selv om jeg idag, 30.november, klarer å holde meg flytende - pga tiden vi er inne i, og måneden vi går over i imorgen, så skal det sies: Jeg øyner ikke håp. Jeg ser ingen fremtid. Livet mitt føles for alltid ødelagt. 
Og hvordan reparerer man et ødealgt liv?




Jeg skal forsøke glede meg over adventstiden, jeg skal forsøke glede meg til jul. For meg er dette den aller fineste tiden på året, og jeg vil for alt i verden at det skal fortsette å være slik.

Det føles litt lettere nå. Det føles litt lettere idag. Elefanten har ikke vokst siden mandag, den holder seg krympet. DET er jeg glad for. Det var derfor jeg valgte å ta skrittet og få utført kjønnsleppereduksjon. Takk til Gjøvik sykehus. TUSEN TAKK til den beste, for at du ble med som støtte og styrke. Endelig, endelig kan jeg begynne å krysse av på hat-listen min. Det er bare ett kryss så langt, men et utrolig viktig kryss! Ord kan ikke beskrive hvor viktig det er. Og etter den positive opplevelsen med dette inngrepet, blir det ikke vanskelig å kjøre på med neste operasjon. Jeg må spare opp 32 000 (ev forhøre meg om lån, dette vurderer jeg sterkt), men forhåpentligvis kan det komme til å skje iløpet av neste år en gang.





MÅNEDENS FAVORITTER:

TV: THE WALKING DEAD. ME LOVES IT LONG TIME!


FILM: Jeg har ikke vært på kino siden august tror jeg, så det blir vel fort vekk bare noen gamle favoritter. Into the Wild gikk på TV for noen uker siden, f.eks.

LESESTOFF: Dette er virkelig helt utrolig, men den siste tiden har jeg faktisk hatt skikkelig leselyst, og det har vært kjempespennende å lese seg gjennom den siste Harry Potter-boka. Litt under 100 sider igjen nå, og jeg begynner å se lys i enden av tunnelen. Muligheten for å bli ferdig på denne siden av 2011 er absolutt tilstede! (Jeg har bare holdt på et års tid, ca, sååå).

SANG: Gamle favoritter vil jeg anta, som typ denne. Har jeg nevnt hvor høyt jeg elsker Eddie Vedder? SOUNDTRACKOFMYLIFE.




Imorgen er det 1.desember. Jeg er trist for å lese alle bloggene som gruer seg til høytiden. Jeg skulle ønske jeg kunne overføre noe av min kjærlighet for julen til de som sliter mest. Imorgen kommer iallfall innelgget om hvorfor julen betyr så mye for meg.



Dette bildet er fra desember ifjor, når jeg startet på Snowman-sleeven min. For å minne om at det finnes stunder av glede i mitt liv også.










(Bildet av meg: tatt av Marita <3 Alle andre bilder er googlet)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar