søndag 1. januar 2012

Desember

"I wear the chain I forged in life. I made it link by link and yard by yard. Do you recognise its pattern?"
- Jacob Marley


Desember. 
Desember har vært tung, vond og tidvis jævlig. 
Men med en håndfull positive innslag. 
Julen ble alt annet enn god, og når jeg sitter her nå, 1.januar, føler jeg meg rett og slett helt tom. Jeg er så tom og likegyldig til det aller meste nå, at hvis noen tok tak i meg og ristet meg, ville jeg antakeligvis høres helt hul ut. 
TOM
Ifjor på samme tid, hadde jeg all verdens av håp og tro for det nye året som lå foran meg. Les bare her
Se hvor det tok meg. Til bunnen av helvete og tilbake igjen
Så, i år: NULL HÅP
Jeg har ingen nyttårsforsetter, ingen mål, ingen håp, ingen tro. It all just turns to shit anyway, så hvorfor gidde. Jeg gir faen. 
Det eneste jeg ønsker meg, er at jeg på mirakuløst vis må klare å gå ned mellom 10 og 15 kg, men utover det gir jeg blanke. Hvordan jeg skal komme ned i vekt vet jeg absolutt ikke hvordan skal gå for seg, for jeg orker ikke bruke energi på å spise riktig og trene. Jeg får bare slutte å spise fullt og helt.
Det er så rart, å ha det slik som jeg har det nå. Jeg har alltid, til tross for vemodet over endt julefeiring og frykten over blanke ark som ligger foran meg, likevel hatt en slags fryd inni meg over å tre inn i et nytt år. 
Ikke i år. Aldri mer.
Jeg legger bak meg min aller verste jul på det jeg kan huske, der tårene og selvmordstankene har opptrådt som en slags Grinch som stjal julen.


MÅNEDENS FAVORITTER:

TV: Skins. (På dvd, så klart).

FILM: Tja. Jeg har vel ikke sett noe nytt, jeg kan ikke huske sist jeg var på kino - eller sist jeg hadde lyst til å dra på kino. Med tanke på høytiden, kan jeg vel nevne en gammel favoritt (som jeg har nevnt i det kjedsommelige i hele desember tror jeg), It's a Wonderful Life.
EDIT, kl 20.51: Jeg fikk faktisk med meg Ronja Røverdatter her om dagen, og DET, det er én av mine absolutte favoritter anytime. <3

LESESTOFF: Harry Potter & the Deathly Hallows. HALLELUJAJEGERFERDIG.

SANG: 


Til sist kan jeg nevne at Pearl Jam-konserten 9.juli allerede er utsolgt, eller iallfall så godt som. Selv om jeg elsker PJ høyere enn himmelen og dypere enn havet, kan jeg bare ikke ta meg råd til å betale over 600 kr for sitteplass sånn ca bak scenen. 
Det verste er, jeg føler meg ikke skuffet. Jeg ER så klart skuffet, og hinsides, men jeg klarer ikke kjenne på det. DET ER BARE SÅNN LIVET MITT ER. En eneste stor, jævla skuffelse. Og når hele livet er en skuffelse, da blir man vel til slutt så tykkhudet at det meste spretter av som når man hopper på en trampoline. 
Jeg føler meg som George Bailey; like etter at han har brukt tid på å be til Gud, blir han slått ned av en mann. Akkurat sånn er livet mitt. 
Jeg ber til Gud og blir slått rett ned. Tilbake i rennesteinen, rett ned i møkka.

Takk og farvel fra helvetes munn, og godt jævla nyttår.

2 kommentarer:

  1. Krysser likevel fingrene for deg og håper at 2012 blir et godt år, selv om det ser mørkt ut akkurat nå. Hang in there.

    SvarSlett
  2. Kryssede fingre kan jeg trenge. Tusen takk!

    SvarSlett