søndag 11. desember 2011

Hvor mange ganger skal jeg måtte gråte over min egen kropp?
Hvor mange ganger skal jeg hate den, forbanne den, ønske den død og begravet - fordi den ikke er bra nok?
Hvor lenge skal hatet mot kroppen min gå utover hver minste lille ting i livet?
Når er det nok?
Når skal det stoppe?
Jeg forsøkte igjen. Forsøkte å forandre den, slik at jeg kunne komme ett skritt nærmere et kompromiss mellom kroppen og tankene. FAIL.

Og hvor mange ganger skal du såre meg? Gjøre den ene tingen du vet så inderlig vel gjør meg veldig trist og lei meg, som for meg er bare en måte å si "DU ER IKKE BRA NOK" på? - Det er mye mulig at det ikke er slik ment fra din side, men det er slik det føles for meg. Hvorfor kan du ikke respektere det? Hvorfor fortsetter du å gjøre det mot meg? Vet du ikke hvor høyt jeg hater kroppen min? Har du fremdeles ikke skjønt det? Gjør jeg det ikke klinkende klart ved at du aldri får se meg naken? Ved at jeg alltid låser baderomsdøren når jeg dusjer - fordi jeg heller vil dø en smertens død, enn at du skal se meg naken?

Jeg er sliten av å gråte.
Sliten av å hate.
Og veldig, veldig sliten av å aldri, aldri, aldri være bra nok.
- Har du ennå ikke fått det med deg? JEG ER IKKE BRA NOK.





Digresjon.
(Det blir ofte slik når man lever inni hodet mitt, for der surrer det så mange tanker til enhver tid, at du ville sannsynligvis ikke tro det er sant).

Jeg bruker egentlig aldri å orke farge håret når jeg har lagt på meg så mye som nå, og jeg føler meg som verdens styggeste.
Men.
På fredag farget jeg håret med denne fargen.
Legg merke til julekulen på mikrofonstativet til høyre i bildet, da.

Rent bortsett fra at jeg ble litt småkvalm av lukten av henna (yuck), så innbiller jeg meg at håret ble mykt og fint etter behandlingen, og jammen tror jeg ikke jeg fikk det jevnt fordelt også. 
Mye enklere enn type L'Oreal hjemmefarging, som dessuten er en veldig tøff påkjenning for håret. 
Kjøp kosmetikken din her. - Eller besøk butikken på Byporten i Osjlooo! 
Der finner du snuppe og lure <3 
De er de søteste og snilleste.
(Det finnes butikk i Trondheim også!)
Slik. Dagens reklame.

Over og ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar