søndag 18. desember 2011

I get a little warm in my heart when I think of winter

Det er på dager som idag at jeg setter veldig pris på at jeg bor her jeg bor, "midt inne i skogen".
Det finnes ingen annen årstid som er så vakker som vinter.













Jeg klarte faktisk komme meg ut idag, og gå meg en tur på en times tid. Jeg tok selvsagt ikke med meg kameraet på selve turen, men fikk knipset noen bilder når jeg kom hjem.

For folk som ikke bor her på Grua, ser det sikkert ut som stedet Gud valgte å slippe ned flest mulig hus, helt vilkårlig uten særlig ettertanke. På en måte er det ikke helt usant, men jeg som har bodd her i snart 5 år (jubileum i mars!), klarer se forbi det, og se alt det vakre som er rundt.
Jeg synes skogen her er helt fantastisk vakker, og spesielt på denne tiden, da er det nesten magisk. Det er kjempefine turmuligheter, både sommer som vinter. Jeg elsker at utsikten min er fjellvegger og skog i horisonten. Jeg synes også det er hyggelig å gå meg kveldsturer nede på det andre boligfeltet, nedenfor der jeg bor. Der er det masse små, koselige eneboliger og tomannsboliger, som jeg fint kunne bodd i. Igår kveld gikk jeg meg en liten tur der, og det er så nydelig, med alle julestjerner i vinduene bortover, og små juletrær med lys i forskjellige farger i hagene til folk.
Jeg liker at det er stille her. Jeg liker at jeg bor på landet, men det er ikke skikkelig bondebygd heller. Da må man ennå litt lenger nord.
Og best av alt er Oslo ikke altfor langt unna.
Det beste av to verdener på en måte.
DET trives jeg med.
Dessuten er dette hjemmet til Bjørnar og Birgit, kattepusene våre. Det er her de er oppvokst, og jeg ser hvor mye de elsker å løpe fritt rundt, klatre i trærne, og jage mus og fugl (og nattsvermere for Birgit sin del. Hun veier under 3 kg, og er veldig liten til å være ferdig utvokst katt). 
Det gjør det ekstra spesielt, synes jeg.

Så, hadde det ikke vært for at hjertet mitt brenner ennå litt mer og aller mest for Oslo, hadde det vært nesten perfekt å bo her.

Legger ved noen bilder jeg tok i februar 2009 også.





Jeg elsker hvordan alt ser så blått ut om vinteren.



When you gonna make up your mind?
When you gonna love you as much as I do?
When you gonna make up your mind?
Cause things are gonna change so fast.
All the white horses are still in bed.
I tell you that I'll always want you near.
You say that things change, my dear.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar