onsdag 21. desember 2011

Sutreputre

Jeg gråter, og jeg gråter mye. 
I perioder kan jeg gråte flere ganger om dagen, flere dager i strekk. 
Når det nå først er så galt at man tilbringer store deler av livet som deprimert, setter jeg faktisk pris på at jeg har evnen til å gråte. For selv om gråten kommer av sorg/smerte/melankoli/savn/håpløshet/generell tristhet, forestiller jeg meg at det må føles enda vondere å ikke klare gråte, og få det ut på den måten. 
Jeg har sittet ved dette vinduet 
utallige ganger. 
Ved dette har jeg grått, jeg har blødd, mens jeg har ønsket meg bort og vekk, til et bedre liv.
Det er forøvrig vinduet på mitt gamle soverom i barndomshjemmet.


Nedenfor følger et lite utvalg låter jeg har grått til opp gjennom årene.

He said you're really an ugly girl.

Just gagged and bound and clipped at the wings.

Sometimes you can barely tell the difference between darkness and light.

(She) prays to hear him say "I love you" but he tells no more lies.

In your room, where time stands still.

Surprise, sometimes, will come around.

The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.

There was a time that I prayed to Jesus Christ, there was a time I had a mother it was nice.

Falling feels like flying, until you hit the ground.

I will hold the candle 'til it burns up my arm.

Still it takes him all day just to get an erection.

"No" said the planet as it started to weep.



Stay by my side and the pipe dream is yours now.


Understreker at en del av sangene jeg har valgt ut ble lyttet til av en 12 - 13 år yngre utgave av meg selv. De er ikke førstevalget idag, av mange grunner, men jeg synes fortsatt de er fine. Minner, og alt det der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar