fredag 23. desember 2011

Jag vill bara sitta här och lukta på blommorna

Adventstiden har gått bedre enn hva jeg først fryktet. Noen ekstremt tunge dager i begynnelsen av måneden gjorde meg ganske negativ til alt, men, jeg har trasset meg gjennom depresjon og spiseforstyrrede tanker.
Det ble julepresanger til alle tiltenkte. Det meste ble handlet over nett, derfor føles det litt "kaldt", men jeg lover å komme sterkere tilbake. Håper jeg.
Det ble julekort! De ble skrevet med min aller styggeste håndskrift (til alle i mottakerenden, UNNSKYLD), og i år kjørte jeg "det enkle er ofte det beste". Igjen, jeg håper å komme sterkere tilbake.
Det har blitt to slag julekaker, punsjboller, ristopper og delfiakake. Alt er enkelt og raskt å gjøre, så det har gått over all forventning. Kakene ser mongo ut, men, vel. So do I.
Stua er julepyntet, og på mandag satte jeg frem det lille, feike juletreet vi har hatt de siste par årene. Det er faktisk veldig koselig! Jeg elsker juletrær, men leiligheten vår er overfylt og i minste laget til et ekte tre. I tillegg frykter jeg at det ville blitt iherdig brukt som klatrestativ av kattepusene.

I ettermiddag reiser jeg til moren min, og senere ikveld kommer søsteren min også. Det blir julaften med oss tre + samboeren, så blir jeg der til 2.juledag. Samboeren reiser hjem 1.dag, men jeg er glad han stiller opp og blir med og feirer jul sammen med meg og mine to andre nærmeste. Han er en hjemmegris, så jeg er alltid spent på hva jeg kan få han med på.

Jeg håper det blir en fin jul. Virkelig. Jeg skal prøve så godt jeg kan.

Gruer meg fortsatt til januar og nytt år, men å vite at jeg har legetime den 17. har stukket et bittelite hull på byllen. Jeg trenger et vendepunkt. Det er virkelig snakk om liv eller død, enten eller. Det er helt svart eller hvitt, ingenting i mellom denne gangen.


Legg merke til julenissen ved siden av treet. Hoho, få'kke mer morro enn man lager sjæl.

Mongokakene, eller konfektkaker som de heter i oppskriften.

Skjønner du bekymringen om at et ekte juletre fort kan bli klatrestativ? Her ligger Bjørnar oppe på vitrineskapet vårt...

Og Birgit sover på toppen av romdeleren... 
Jaaa. Jeg har ikke pusekatter, men APEKATTER.
<3



GOD JUL.


2 kommentarer:

  1. God jul! 2012 skal bli bra, jeg lover. Og vi skal finne på masse bra ting som gjør livet litt lysere <3

    SvarSlett
  2. Siterer Cosmos! <3

    (Dessuten synes jeg du har veldig FIN håndskrift. Det tenker jeg på hver gang jeg ser på kjøleskapet (ca hvert 2. minutt mao). For what it matters!)

    Og, åh, B&B. Varm i hjertet.

    <33!!

    SvarSlett